Que Fem

    L’AMPA de l’escola Eulàlia Bota s’organitza en diferents comissions de treball que intenten donar resposta als objectius que es fixa la nostra associació:

    1. Crear espais de trobada i cooperació entre escola i famílies

    • Comissió de Festes: La comissió de festes és una de les comissions més importants de l’escola i punt de trobada dels diferents components de la nostra escola: mestres, alumnes i famílies.  S’encarreguen de la coordinació de les principals festes de l’escola: Benvinguda a les famílies de P3, Cercavila de Sant Andreu, Concert de Nadal, Carnestoltes i Festa de Final de Curs.
    • Comissió de Comunicació: La comissió de comunicació és la responsable de donar difusió i establir ponts de comunicació entre centre, AMPA, famílies i entitats del districte. La seva acció gira al voltant de tres eixos.
      • Publicacions: revista Bota Express i Cinc cèntims. La  responsable de comunicacions és la que coordina l’edició de la revista conjunta d’AMPA i escola (Bota Express+ Fent-la Gran). A més, és l’encarregada de la realització del butlletí bimensual Cinc cèntims on s’informa de les principals notícies i esdeveniments que genera la nostra comunitat educativa.
      • Web, correu de l’AMPA i Fòrum:  El responsable de la web és l’encarregat del manteniment de la pàgina web de l’AMPA i actua com a moderador del fòrum. A més, també és l’encarregat de consultar el correu electrònic de l’associació.
      • Delegades: La principal funció de la comissió de delegades és la de canalitzar la comunicació entre famílies, AMPA i escola.  Per tal d’assolir aquests objectius, la representant de la comissió de delegades assisteix a les reunions de delegades que es proposen des de l’escola on es debat i informa sobre els temes que preocupen a mestres i famílies.
    • Comissió d’Interculturalitat:  el principal objectiu d’aquesta comissió és el de donar visibilitat a totes les cultures presents a la nostra escola utilitzant els espais i els punts de trobada que es generen des d’altres comissions, així doncs participen activament en l’organització de les festes escolars i en les diferents publicacions de l’escola.
    • Comissió d’espais familiars: La funció de la comissió d’espais familiars és la de fer propostes formatives i/o lúdiques que generin espais de discusió i debat compartits sobre l’educació.
      • Xerrades Formatives: Proposa xerrades, col·loquis o debats que pretenen aprofundir en aquelles inquietuts i neguits que tenen les famílies respecte l’educació dels seus fills i filles.
      • Jornades treball en familia: S’encarrega de la organització de les jornades de treball a l’escola. Durant aquestes jornades es fan diferents tasques d’ajut a l’escola: creació de materials, adequació d’espais, petits arranjaments, etc…
    •  Comissió de Biblioteca: S’encarrega de la supervisió i seguiment del projecte de biblioteca i col·labora amb l’escola en els actes que se cel·lebren al voltant de la diada de Sant Jordi.
    •  Comissió de Material i infraestructures: S’encarrega, entre d’altres coses, de la distribució de l’equipació escolar així com de les col·laboracions puntuals que es puguin fer amb l’escola en qüestions de manteniment.
    •  Comissió d’acollida: Encara no está en funcionament. Volem que els membres de la comissió siguin els padrins de les families nouvingudes facilitant la seva adaptación a l’escola.

     

    2. Conciliació de la vida laboral i familiar

    • Comissió d’extraescolars, acollida matinal i ludoteca: és una de les comissions que genera més feina dins de l’escola i sobre la que recau un dels principals objectius de l’associació.

    En primer lloc, tracta de donar cobertura educativa i lúdica de qualitat a totes aquelles famílies que per motius laborals o d’altre origen necessiten allargar l’estada dels seus fills a l’escola mitjançant l’acollida matinal o la ludoteca. En segon lloc, proposa activitats extraescolars que complementin la formació acadèmica dels alumnes, ja sigui en matèria esportiva o cultural i en fa el seguiment i la supervisió. En tercer lloc, tramita la subvenció d’acollida matinal, que repercuteix directament en les famílies usuàries del servei i la d’activitats extraescolars que millora el servei i les prestacions econòmiques d’aquestes activitats.

      • Activitats extraescolars i ludoteca.
      • Acollida Matinal.
    • Comissió de Casals: aquesta comissió s’encarrega de l’organització i seguiment dels casals que es realitzen a l’escola. Manté els contactes amb les empreses que els realitzen i tracta de donar sortida i fer propostes per satisfer les necessitats de les famílies durant els períodes de vacances escolars: nadal, setmana santa, setmana de vacances al febrer i estiu.

     

    3. Relació amb l’entorn

    • Comissió d’Afers exteriors: aquesta comissió s’encarrega de representar els interessos de la nostra AMPA en les diferents entitats del districte. Així doncs, tracta d’assistir a les reunions de la coordinadora d’AMPAs del districte de Sant Andreu, FaPAc, Associacions veïnals…

     

    4. Sostenibilitat econòmica de l’associació

    • Comissió de Loteria: la funció de la comissió de loteria és aconseguir part del finançament de l’associació a través de la venda de loteria mitjançant donacions voluntàries.
    • Tresoreria: la resta del finançament de la nostra AMPA s’obté mitjançant les quotes dels socis i la tramitació de la subvenció a entitats que s’ofereix des de l’Ajuntament.

    Uso de cookies

    Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.plugin cookies

    ACEPTAR
    Aviso de cookies